CVIČENIA NA CHRBTICU

 

 

Patríte k tým, čo sa málo hýbu a veľa, navyše nesprávne sedia či v práci stoja? Potom zrejme viete, čo sú bolesti v krížoch. Podľa odborníkov sú po prechladnutí či chrípke druhou najčastejšou príčinou práceneschopnosti.

Bolesti chrbta sú jednou z najčastejších príčin krátkodobej i dlhodobej pracovnej neschopnosti. Stretáva sa s nimi veľké množstvo ľudí - medzi 50-ročnými má degeneratívne poruchy chrbtice polovica ľudí, medzi 70-ročnými až 90 percent. Ide o dôsledok životného štýlu, najmä jednostranného dlhodobého preťažovania.

Mnohé z porúch sa upravia za pomerne krátku dobu – keď prestane pôsobiť príčina bolestí. Je to väčšinou akútna blokáda krčnej, hrudnej a bedrovej chrbtice. Ako liečba väčšinou postačia lieky proti bolesti, antireumatiká a obstreky v kombinácii s rehabilitáciou. Horšie je to v prípade, keď dráždenie nervov spôsobuje kruté bolesti, ktoré vyžarujú až do končatín a prstov, poruchy zvieračov a problémy s chôdzou.

Spoznaj cviky na posilnenie chrbta. Posilňovanie chrbta je dôležité z funkčného hľadiska, pretože napomáha pri prevencii proti rôznym zraneniam a bolestiam. Tvoj chrbát je využívaný takmer pri každom pohybe, ktorý počas dňa vykonávaš. Či už ide o viazanie šnúrok, nosenie batohu alebo kabelky, práca v záhrade, v domácnosti a podobne.