FIT S OVERBALLOM

 

Cvičenie s malou mäkkou loptou tzv. overballem poskytuje zaujímavé možnosti pre precvičenie všetkých svalových partií, a to ako pri naťahovacích, tak aj posilovacích cvikoch.

Overball je mäkká lopta s priemerom cca 26 cm, ktorú možno ľahko prevážať všade so sebou. Za pomoci priloženej trubičky či ústami ju možno rýchlo nafúknuť do požadovanej veľkosti. Môžete cvičiť s plne nafúkanou loptou, ale aj využívať na cvičenie podhustené lopty. Lopta je nenáročná na údržbu a má dostatočnú nosnosť. Väčšinou je to 120-150 kg. Nemusíte sa teda zbytočne obávať, keď sa na ňu
posadíte, že by lopta praskla či sa inak poškodila. To nehrozí! Pozor ale, lopta je citlivá na poškodenie ostrými predmetmi! Odporúčam preto pred cvičením zložiť všetky šperky a cvičiť na bezpečnom povrchu. Ponúka množstvo variantov vykonania jednotlivých cvikov, pomôže pri precvičovaní partií, ktoré by sme bez nej naťahovali obtiažne.

Overball je tiež hojne využívaný pri cvičení metódy Pilates. „Zdôraznením balančných polôh overbally zintenzívnite aktivovanie hlbokého stabilizačného svalového systému, čo sú predovšetkým vnútorné vrstvy priečnych a šikmých brušných svalov v koordinácii s najhlbšou vrstvou krátkych medziostavcových svalov vzpriamovače trupu, ďalej svaly dna panvového v koordinácii s dýchacím
svalom bránicou.“