10 dôvodov, prečo by si mal začať cvičiť

V dnešnej dobe si je väčšina ľudí vedomá, aké výhody telu prináša cvičenie a silový tréning.

Vďaka aktívnemu životu si nielen vybuduješ svalovú hmotu a skrášliš svoje “krivky”, ale zároveň posilníš srdcovú činnosť, prekrvíš a tým ozdravíš pokožku a dokonca zlepšíš aj svoj sexuálny život.

Už 20 minút jazdy na rotopede znižuje hladinu stresových hormónov minimálne na dve hodiny. Stres, podráždenosť a únavu viditeľne zmierňuje aj nenáročné posilňovanie. Za niekoľko týždňov budeš mať silnejšie svaly, bude sa ti lepšie dýchať a možno budeš dokonca lepšie aj spať.

S cvičením ide ruka v ruke aj zdravé stravovanie. Ak sa chceš teda cítiť dobre a vitálny je nutné, aby si obe tieto zložky vzájomne prepojil. Aké výhody cvičenie prináša?

1. Štúdie ukazujú, že pravidelné cvičenie ti pomôže oveľa rýchlejšie a pritom bezpečne schudnúť. Vysnívanú váhu si potom ľahšie udržíš bez tzv. jojo efektu.

2. Aktívny život zlepšuje tvoj vzhľad i sexuálny život. Podporuje totiž tvorbu kolagénu a prekrvenie kože. Pleť tak viac žiari a vrásky sú menej viditeľné (len pre ženy?). Vďaka tomu si zvýšiš sebavedomie a sformuješ postavu. Čo povedie tiež k lepšiemu sexu.

3. Pohyb znižuje krvný tlak a cholesterol. Cvičenie zvyšuje dobrý HDL cholesterol a znižuje zlý LDL cholesterol, triglyceridy a tiež znižuje krvný tlak.

4. Pravidelné cvičenie znižuje riziko stareckej demencie a to v priemere až o 40%. Vedci tiež zistili, žeľudia, ktorí pravidelne cvičia, sú zručnejší, majú lepšiu pamäť, ľahšie sa rozhodujú a efektívnejšie riešia problémy. Cvičenie má totiž priaznivý vplyv aj na kardiovaskulárny systém. Vďaka tomu sa v ňom tak rýchlo nevytvárajú zrazeniny, ktoré potom bránia správnej výžive a funkcii mozgu.